محصول "به"

نطنز- مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: کاهش ۸۰ درصدی برداشت "به" از مزرعه رحمت آباد شهرستان نطنز بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت همراه داشته است

عبدالرضا مهدی‌بادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: برداشت زودهنگام محصول "به" بر اثر یخ‌زدگی در فصل بهار و بارش باران‌های شدید باعث کاهش ۸۰ درصدی این محصول شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نطنز زیر کشت این محصول است که سال گذشته حدود ۸۴۰۰ تن محصول "به" از این اراضی برداشت شد، اما امسال میزان برداشت این محصول به زیر ۱۷۰۰ تن رسیده است.

مهدی‌بادی ادامه داد: میزان ریالی خسارت وارده این محصول کشاورزی در شهرستان نطنز، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است؛ رقم درختان کشت شده در این شهرستان به رقم اصفهانی معروف است که دارای کیفیت، مرغوبیت و عطر خاصی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین باغ "به" کشور با سطح ۱۳۰ هکتار مساحت در شهرستان نطنز (منطقه رحمت آباد) وجود دارد، گفت: شهرستان نطنز به عنوان قطب تولید "به "در استان اصفهان شناخته شده است، همچنین این شهرستان حدود یک ششم تولید "به" کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایمنا، "به "میوه‌ای خوش‌طعم و معطر از خانواده سیب است. این میوه اگر چه به صورت خام نیز خوردنی است، اما اغلب مردم استان اصفهان ،"به" را به صورت مربا و همچنین در غذاهایی همچون خورش و خوراک و دم نوش مصرف می‌کنند. "به" سرشار از ویتامین‌های A و B و C و همچنین قند و پپتین است؛ از مجموع ۱۲ هزار  و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان نطنز ۷۵۰۰ هکتار به زراعت و پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.


بادرود رسانه نطنز ,شهرستان ,محصول ,هکتار ,کشاورزی ,برداشت ,شهرستان نطنز ,اراضی کشاورزی ,کشاورزی شهرستان ,استان اصفهان ,میلیارد ریال ,اراضی کشاورزی شهرستان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رادیو اهواز علمی و فناوری تخفیف اشتیاق در کسب و کار دانلود رایگان آموزش هک و رات اندروید و ویندوز انجام پروژ های اندروید فارس چت